14 March 2012

citer cemas ari nih. by the way, thanx cimb malaysia.....

x tau nak mula citer dari mana. rase menggigil badan nih. x penah kene. tapi bile diri sendiri yg kene, baru tau. selama nih just dgr citer dari org, dgr radio, baca paper. waduh2... bikin suspen yea??? wokeh kite bukak citer. kasi uolls sana tau. and beware so that uolls pon x terkena.

ptg tadi ikut abah n nisaak g tabung haji. then after sume selesai we all decide nak g jj au keramat or jj setiawangsa. sebelum tuh ajak akmal join sekali. sementara tunggu akmal bersiap, we all dah tunggu kat dalam keta dah time tuh. tangan nih tetibe gatal g bukak galaxy tab. tertarik dgn icon yahoo mail yg tetibe bg hint yg ade new email masuk. so i click la. email dari cimbclicks yg tetibe suruh i update info peribadi kononnye die tgh upgrade sistem. puiihhh la. korang sume jgn percaya itu sume. dusta semata2. wokeh sambung cite. mummy qistina yg ala2 e-nesen nih g la bukak thru link yg die bagi. serious korang, website tuh mmg mimik website cimbclick. same! serupe! sebijik!!!! ok fine! i masuk id. then submit paswed. then tetibe die mintak last 4 digit ic number. sekali lagi bodo2 alang, g masukkan my last 4 digit number. ntah macam mana rase mcm x sedap ati sbb xde kuar secure word. so i pon trus tanye nisaak.

nisaak, asal die nak mintak kak ngah nye no id ha????

mana??? eh kak ngah, kalo yg dari e mail jgn bukak!!! itu website palsu!!!!

dengan pantas i logout. pastu terus bukak yg real cimbclicks nye. mmg btul siap dgn secure paswed lagi. tapi bile nak masuk, die block sbb die ckp i x proper sign out tadi. i bole sign balik after 5 minit. hati sudah resah. rase menyesal gile. resah2 pon plan g jj tetap jalan. on our way to jj tetibe i dapat kol. dari cimbclicks.

assalamualaikum. puan hidayah???

ye saya!

tadi puan ade guna internet banking cimbclicks??

ye kenapa yea??? oh ya tadi saya ade dapat email. i dah masuk thru email tuh la. ade problem ke???

ye puan. pihak kami tidak akan hantar apa2 maklumat melalui email. ini bermaksud email tuh dari pihak ketiga. bole saya dapat pengesahan dari puan. alamat surat menyurat??? no ic???

bla...bla... ( dalam hati takut jugak. kot2 la yg nih pihak ke empat pulak)

tapi saya dah masukkan saya punya id dan paswed. macam mana yea???

puan ada diluar??

yea!

saya nasihat kan agar puan pergi ke mana2 mesin atm dan keluarkan sume duit yg ade. dalam akaun puan ade duit???

dalam 100++ jugak la. (mmg la sikit. seb baek duit sikit jek. kalo beribu jenuh gak nak kua kan)

ok puan g kuar kan sume duit puan. saya monitor dekat sini.

dengan segera nisaak drive. g petronas. tetibe mesin bengong. g pulak shell ..... tetibe kat shell org cimb tuh kol balik. dalam ati nih pelik gak. cemane pompuan tuh tau yg i ade dapat email dr pihak ketiga. tapiiii .... kalo die jahat xkan la die soh g kua kan sume duit kan. hhmmm... ade gak rase mcm die nak hack no pin pulak??? tapi kalo hack no pin xde kene mengena dgn internet banking kan??? aduhai!!! kusut seyh!!!!

puan dapat keluarkan duit???

yea!!! saya dah keluar kan duit tuh

ok sekejap saya cek. ok btul!! sama dalam sistem

eh!! nak tanya la. macam man you tahu yg i ade dapat email???

saya tgk sistem yg puan ade masuk internet banking. tapi yg pelik nya satu dibukak di indonesia dan satu lagi di malaysia. sbb tu saya kol puan untuk pengesahan.

indonesia????

ya dari indonesia. dan kalo ikut sistem saya nih puan masih lagi log in. maksudnye pihak ketiga tuh masih bukak lagi puan punye akaun. tapi puan jgn risau. saya dah blok semua. dah dalam akaun puan pon xde baki duit. next time puan jgn percaya mana2 yang datang melalui email. pihak kami tidak akan hantar apa2 maklumat melalui email.

owh. ok. terima kasih yea. so sekarang nih i xbole guna internet banking???

buat masa nih puan jgn guna. kalau puan nak guna saya nasihat kan supaya reset semua maklumat. puan kol cimb centre yea.

wah!!! hati gumbira sbb sempat selamat kan duit ku yg ciput itu. seb baek sume duit tuh dah kua kan last week. hehehe bayo bil. bayo mak. kutu. shopping. yg tinggal dan available utk di draw tadi hanya RM90 sahaja. kui kui kui. mesti org cimbclick tuh x teruja pon nak selamat kan client mcm aku nih. ciput jek duit tuh. hahahaha tapi yg best nye sangat cepat diorang nih bertindak. salute la korang. thanx sesangat. bile internet dihujung jari susah jugak kan skg nih dah fobia pulak nak masukkan ape2 maklumat kat internet. eh korang jalan tetap jalan tau. we all g makan kat jj. nisaak belanja johnnys. jgn jeles!!! pastu g carik pampers qistina. pastu g beli donut big apple. pastu take away caramel frapp setarbak kopi. tetibe.... ade dapat kol. yg nih dari org laki pulak.

assalamualaikum puan. saya dari centre cimb.

oh ya. kenapa???

ok saya ade dapat report yg puan ada dapat email dari pihak ketiga. saya nak pastikan ada x puan dapat ape2 sms mengenai TAC code???

owh xde pulak. kenapa yea???

mcm nih .... kami masih lagi lihat yg pihak sana masih lagi log in. sekarang nih kami x dapat ape2 lagi transaction yg dibuat oleh pihak sana.

tadi saya ade terbagi last 4 digit my ic number. ade effect x???

biasanya last 4 digit tuh diorag guna kalo nak amek apa2 maklumat pasal klien. tapi since puan x dapat ape2 sms pasal TAC code, so xde ape yg risau la. lagipon puan sempat keluarkan sume duit kan???

yea. saya dah keluarkan dah tadi.

ok. kalau macam tu xde pape. saya just nak cek sahaja. thanx yea puan.

waduh2 cpt btul pompuan tadi tuh anta report ek. hehehehe... rase femes di alam maya pulak. so sekarang nih sebagai pengajaran jgn sesekali percaya kat email ek. huhuhu korang kat luar sana berhati2 ek. baru last 2 weeks ade satu fren nih citer pasal kes2 tipu duit nih. asal la i x terpikir yg nih sindikit yg sama. huhuhu.... pape pon sume dah selamat sekarang.

No comments:

Post a Comment