12 October 2010

saya eksiden

Salam

Bertemu kita pd kali ini dengan tajuk “saya eksiden”. Ye, mmg betul saya eksiden!!! Kejadian berlaku pukul 12.30tgh ari ahad lepas. Selepas balik dr marrybrown bersama qistina, tgh tunggu turn utk masuk simpang utk ke bahau, then tiba2 BANG!!!!!. Seb baik kaki sebelah tgh tekan brek, kalo x mesti tersodok keta2 yg kat jalan depan plak. Kurang ajo nye kete!!! Berani ko langgo blakang!!! Kalo brani turun ar!!!

Ceh!! Macam bagus jek ek. Dalam hati ya Allah kuatkan lah semangat aku… seb baek qistina xde pape, sempat gak le peluk die. Mulut qistina plak x henti2 kunyah French fries. Mcm xde pape yg berlaku plak bdk nih~ kua jek dr keta, trus org tuh tgk2 keta……

kak… saya kasi ganti ini suma… kak jgn risau.( Ko ckp senang la….)

Hey!!! I ade bawak baby tau… nasib baik xde pape yg jadik tau!!! (mmg tgh marah ni… dah le keta laki aku!!!)

Ye ke kak??? Sori la kak… ini kad saya, esok, kak kol saya, then kite setel. Sume saya bayar… (bole caye ke???? Mcm tipu jek)

Meh sini ic awak… saya nak salin maklumat awak… (tetibe jek terkeluar idea nak ic)

Kak percaya saya la… saya kat bahau jek….

Kejap, saya nak kol husband saya… then u cakap dgn die (seb baek phone csl nih x buat hal)

Dgn berani nye kol…. Hello..hubby, ayang eksiden nih. Nissan hilux langgar belakang vios. Bumper belakang kemek, belah kanan. Nissan tuh xde pape pon, no plat jek yg patah… keta kite yg teruk…. Then pas phone kat org tuh…. Bla..bla..bla…

Kak.. husband u ckp, saya ganti sume… xpe la. Saya ganti. Sume saya bayar….

I nak pakai Toyota punye barang… (sempat demand lagi)

I beli barang Toyota, then I buat kat kedai i… kalau hantar Toyota mahal. I tau la… I bukak kedai servis Nissan ma… kite pakai barang Toyota, don’t worry… (owh tokey Nissan rupenye… no wonder la ko sungguh x kisah nak ganti baru sume nih… seb baek la ko kaya….untung gak kene langga ngan tokey Nissan nih ek… kalo ngan mekanik jek, kompem la xde nak offer ganti2 nih)

Jap, I discuss ngan husband I dulu….. (on phone…. Bla bla bla… ok!! Buat police report)

Husband I kate, nak buat report, takut u lari….

Kalo buat report, I kene saman ma… sbb I langgar belakang…. (merayu2)

Eh, xpe… I x nak saman u… I just nak buat report mengatakan u langgar i… mana tau kemudian hari u lari ke… at least I dah ada report….. (rilek ar..)

Mmg procedur la kak…. Kalo buat report, otomatik saman, kalo dah kene buat saman, terus claim insuran I jek la…. Lagipon ini keta company… xpe la kite g balai polis dulu…

Ok la kalo mcm tuh…(ha.. kan senang mcm nih)

Then, we all sama2 g balai polis yg mmg betul2 sebelah tmpt kejadian tuh. Seb baek dekat! Sampai sana, surprise sgt. Pak polis pon kenal mamat cina nih. Owh mmg terkenal kot tokey Nissan nih. Die pon mmg ramah orgnye…. Dipendek kan cite… org yg baik la…. Ade ramai kontek. Abes die kontek kan org Toyota, tanyakan mcm mana nanti nak hantar servis pakai claim third party…. Sungguh bertanggung jawab!!! Eh tadi die ada cakap itu keta company…..

Bos u tau x, keta company die eksiden???? (buat2 ambil berat …)

I la boss…. (perggh… sudah ku agak dah…. Nampak jek selekeh… bos Nissan servis tuh)

Kesian plak u… kene saman. Nak setel luar pon xbole.. ini keta husband i…

X pe kak… mcm nih pon senang kire….

Org yg bnyk duit mmg la.. pakai cara ape pon senang kire. Nih kepala plak dok pening. Nak pakai keta ape ek kalo anta vios nih g pusat servis??? Kol abah…abah x pakai kembara, nak pinjam tanya mak..... kol mak…eh, abah nak pakai nanti. Nak anta mamat indon g pasang khemah. Diorang mane ade permit. Kang abah plak yg kene saman…..(ish.. abah ni… td cakap lain)… tetibe zaki plak kol……

Dayah eksiden???

Ha ah… org langgar belakang. Dah buat report. Claim pakai insuran die…. (dah 3 kali repeat cite nih)

Teruk ke???

Bumper blakang kemek…ki, bla..bla..bla… (macam2 tanye….)

Ki, skg nih kalo anta keta g servis, dayah xde keta nak g skolah… pinjam keta aki bole… keta yg mana x gune le… (heheh mintak simpati)

Bile nak amek??? (yes la.....ade peluang...cerah harapan)

Hujung minggu nih…. Balik serting dayah dah pakai keta aki…

Okey…. Bole… (heheheh… setel satu bende)

cepat btul berite eksiden nih sampai kat sume org…. hehehe.. mencapap sebentar. Nih dok pening. Bile la nak g anta??? Dah le tu kat seremban plak tuh. Sape nak teman? Selasa baru bole anta sbb isnin nak kene jaga exam PMR. Paper PMR abes ari selasa. Sungguh berat dugaan. Dah le berdua dengan qistina. Hubby plak outstation kat lamgkawi. Yg paling x tahan sempat le amek gamba kemek tuh… utk tatapan sume…. esok g beli card reader... nak transfer gamba... card reader ari tuh dah ilang!!!!



Dah alang2 post blog…. Ini le alasan2 kenape dah lama x update blog….
Pertama: seminggu nih bz jaga exam PMR. Boring ya amat… kompem thn depan x mo jaga lagi~~~~ x larat nak cite ape yg jadik time jaga exam... mcm2 cite. sian btul tgk bdk2 skolah tu... eh lupe lak, kan cakap tanak cite...hehehhe

Kedua: sbb broadband dah kene sekat. Dah lame x bayo…. Hahahhaha… xperasan plak x bayo….g bayo ptg tadi... RM151.00 haiyaaa seringgit pon kire ke???

No comments:

Post a Comment